Saturday, October 2, 2010

Ikan Siakap Kukus Ala Nyonya yg HOT!

Salam,

Arini nak cerita pasal Ikan Siakap Kukus Ala Nyonya...yang da jadi hidangan HOT kegemaran family saya semenjak dua menjak nih, hehe. Kisah bermula.....waktu 1st time saya masak menu ni awal bulan puasa aritu....mula-mula my daddy macam tak percaya je saya boleh masak sendiri menu restoren yang mahal ni...tapi akhirnya saya berjaya membuktikan yang saya BOlehhh~!!!Yeahh...cubaan pertama....Alhamdulillah.....boley la tahan....maklumla buat mase tgh puasa...mane ley rasa-rasa...main agak-agak je...mcm pro plakkan...hihi...
so mama request suh cube lagi sekali.....cubaan kedua...MARVELOUS!!! hahah...sedap sehingga menjilat pinggan.....dari aritu...sampai la sekarang...boleh di katekan setiap minggu ade request dari family suruh saya masakkan lagi ikan siakap kukus nih... sampai kakak kasi cadangan baikkkk punyee suh ambek tempahan... sekor RM25......hahahah....setakat ni belum mule lagi...insyaallah..klu ade reseki masyukkk~

Saya mula2 rasa ikan siakap kukus ala nyonya ni kat sebuah restoren exclusive....sedap...teros jatuh cintan....tp.....mahal seh....dari aritu...berniat nk cuba wat sendiri ikan neh....dan alhamdulillah.....berjaya jugak.....walaupon ikan siakap nih spesis ikan yg agak mahal harganya..(rm7 or 8 hengget sekilo) tp berbaloi2......klu masakannye sedap....sebab tu my daddy tak pernah kompromi...beli 2 or 3 ekor sminggu...hek hek hek.... :D

p/s: kepada gadis2 di luar sane,jgn segan silu utk mcube....walaupon anda xtau pape...sb air tangan wanita mmg berkuasa sejak turun temurun...nti da kawen leh tambat hati suami....x rugiiiii~!!!!

 nie latest pic yang saya baru masak sejam yg lalu...da licin da pon skang..hihi~

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

My Entry Tags...

Tazkirah (39) Mine (25) Info (8) My Song (8) Cinta (6) Lawak (3) hobi (3) Masak (2) Movie Review (2)