Thursday, August 5, 2010

Yang kurindui hampir tiba....



Assalamualaikum,

Kerinduan wanni dan mungkin juga berjuta umat islam bakal terubat tidak sampai seminggu lagi. Suatu kerinduan yang tidak dapat diungkapkan dengan kata-kata, hanya terzahir di hati dan sanubari. Ya Allah, sesungguhnya memang benar wanni amat merindui Ramadhan Mu, bulan yang penuh dengan kemuliaan dan limpah kasih dan sayangMu pada umatMu.


Entah kenapa wanni rasa ramadan kali ini amat bermakna dan begitu terasa sekali kerinduan ingin bertemunya, insyaallah, andai diizinkanNYA wanni bakal bertemu jua dengan yang dirindui kelak.... Harapan ramadhan... semoga kali ini ramadhan membawa erti kepadaku, semoga dapatku kutip sebanyak mungkin kasih dan sayang dariMU Ya Allah, yang Engkau turunkan bersama keberkatan Ramadhan Al-Mubarak ini....dan yang paling ku harapkan adalah diriku di pertemukan dengan Lailatul qadar Mu yang semulia seribu bulan....ku bermohon padaMU...kerana Ramadhan adalah bulanMU Ya Allah..

Hadis Anas r.a, apabila Ramadhan bermula maka Rasulullah s.a.w pun bersabda: "Sesungguhnya telah datang padamu suatu bulan yang terdapat di dalamnya satu malam yang terlebih baik dari seribu bulan...."


Insyaallah, andai ada yang baik untuk bersama-sama kita isi di bulan yang mulia ini , wanni akan kongsi bersama...


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

My Entry Tags...

Tazkirah (39) Mine (25) Info (8) My Song (8) Cinta (6) Lawak (3) hobi (3) Masak (2) Movie Review (2)